سیستم مدیریت ثبتنامیک پلتفرم نرمافزاری است که به مؤسسات کمک میکند تا کل فرآیند ثبتنام کاربران و کارمندان را از طریق ارسال آنلاین درخواست، دریافت و بررسی مدارک موردنیاز و نهایتاً تکمیل ثبتنام انجام دهند. این نوع سیستمهامعمولاً شامل ویژگیهایی مانند ارسال آنلاین درخواست، اخذ و پردازش اطلاعات، مدیریت اسناد و مدارک، پردازش پرداخت تعرفه و ارائه امکان پیگیری مراحل مختلف کار توسط کاربران است. هدف سیستم مدیریت ثبتنام، سادهسازی و خودکارسازی فرآیند ثبتنام است، تا برای کاربران و مدیران، مدیریت گامهای مختلف آن را آسانتر کند.
از ویژگیهایمنحصربهفرد محصول سیستم مدیریت ثبتناممتیرانمیتوان به موارد زیر اشاره کرد:
امکان انجام فرآیند ثبتنامبهصورت حضوری و غیرحضوری
با توجه به سطح اطمینان (Level of Assurance) موردنظر، امکان انجام ثبتنامبهصورت حضوری نظیر ثبت-نام کارت هوشمند ملی و یا بهصورت غیرحضوری با استفاده از تلفن همراه و فناوری هوش مصنوعی تطبیق تصویر چهره زنده، وجود دارد. زیرسامانهی پورتال امکان پیشثبتنام را ایجاد میکند. در این مرحله موضوعاتی نظیر ورود اطلاعات توسط متقاضی، صحتسنجی اطلاعات توسط سازمان ارائهدهندهی خدمت، نوبتگیری جهت تکمیل ثبتنام و مدیریت پرداخت تعرفههایثبتنامامکانپذیر است.
امکان استفاده از مولفههایبیومتریکبهصورت صحیح و امن
اخذ اطلاعات بیومتریکبهصورت صحیح، جامع و امن، از ویژگیهای یکتای محصول متیران است. این محصول برای اخذ اطلاعات بیش از 60میلیون ایرانی بهکاررفته است و منطبق با آخرین استانداردهای تدوینشده در این زمینه میباشد.
امکان استفاده از کارت هوشمند ملی و گذرنامه الکترونیک
استفاده از کارت هوشمند ملی و گذرنامه الکترونیک میتواند فرآیند ثبتنام و اخذ اطلاعات و مخصوصاًپرکردنفرمها را در فرآیند ثبتنام و درخواست تسهیل نماید. این مهم از ویژگیهای یکتای محصول متیران است.
امکان تعریف و سفارشیسازی گردش کار و فرآیند ثبتنام
نظر به اینکه سازمانها و نهادهای مختلف، فرآیندهای گوناگون و متنوعی برای ثبتنام دارند و نیز اطلاعات مختلفی را اخذ میکنند، ویژگی سفارشیسازیسامانهیثبتنام از الزامات این نرمافزارمیباشد.